close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  Urząd Miasta i Gminy w Trzcielu
Ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel
  
     szukaj
strona główna | moja sprawa| redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Uchwały 2012 rok:
Uchwała Nr XXIV/190/2012 w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2013 rok
poka wszystkie dokumenty

Uchwała Nr XXIV/190/2012
Rady Miejskiej w Trzcielu

z dnia 20 grudnia 2012 r.

w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2013 rok 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, „i” i pkt.10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późniejszymi zmianami) art.211, art.212, art.214 ust.1 i 2, art.215, art. 217 ust.2 pkt 2 i 3, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt. 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art.242, art. 258 ust. 1 pkt.1 i 3 oraz art.264 ust.3 ustawy z dnia, 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami) - uchwala się, co następuje: 

§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w wysokości 17.820.763 zł, z tego : 

1) dochody bieżące w kwocie 17.500.061 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 86.465 zł, 

2) dochody majątkowe w kwocie 320.702 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 137.528 zł, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały. 

§ 2. 1. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w wysokości 20.540.218 zł. 

2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 16.206.228 zł, w tym na: 

1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie 11.729.569 zł, z tego: 

a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 7.721.688 zł, 

b) na wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych w kwocie 4.007.881 zł, 

2) dotacje na zadania bieżące w kwocie 907.641 zł, 

3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 3.214.315 zł, 

4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust. 1 pkt.2 i 3 ustawy w kwocie 75.136 zł, 

5) wypłatę z tytułu poręczeń udzielonych przez Gminę, przypadającą do spłaty w 2013 roku w kwocie 19.567 zł, 

6) obsługę długu publicznego w kwocie 260.000 zł. 

3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 4.333.990 zł, w tym na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 4.333.990 zł; w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3 ustawy w kwocie 4.089.115 zł, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały. 

§ 3. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 2.719.455 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów i pożyczek w kwocie 2.719.455 zł. 

§ 4. 1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 4.374.762 zł z następujących tytułów: 

1) przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie 1.200.000 zł, 

2) przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2.504.562 zł, 

3) wolne środki, o których mowa w art.217 ust.2 pkt.6 ustawy w kwocie 601.018 zł, 

4) przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych 69.182 zł. 

2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.655.307 zł na : 

1) spłatę pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 115.528 zł, 

2) udzielenie pożyczki z budżetu gminy 71.910 zł, 

3) na spłatę otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 1.467.869 zł. 

3. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały. 

§ 5. 1. Plan dochodów budżetu obejmuje dochody w kwocie 2.534.293 zł z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa na z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4. 

2. Plan wydatków budżetu obejmuje wydatki w kwocie 2.534.293 zł, związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały. 

§ 6. Ustala się limit zobowiązań: 

1) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000 zł, 

2) na pokrycie planowanego deficytu budżetu do kwoty 2.719.455 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 2.504.562 zł, 

3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów pożyczek do kwoty 1.467.869 zł, 

§ 7. 1. Określa się kwotę 2.500.0000 zł do wysokości której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania. 

2. Określa się kwotę pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do łącznej kwoty 71.910 zł, 

§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacji dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zawiera załącznik nr 6 niniejszej uchwały. 

§ 9. Plan dochodów i wydatków budżetu określa: 

1) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 121.250 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych kwocie 91.150 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 40.100 zł, 

2) dochody z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 28.600 zł i wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 28.600 zł, 

§ 10. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 66.800 zł. 

2. Tworzy się rezerwę celową, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 43.000 zł. 

§ 11. Zestawienie planowanych dochodów rachunku dochodów jednostki i wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik nr 7 do niniejszej uchwały 

§ 12. Określa się w budżecie kwotę 157.150 zł przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 8. 

§ 13. Upoważnia się Burmistrza do: 

1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000 zł, 

2) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu klasyfikacji budżetowej, 

3) dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu, 

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy, 

5) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2013 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 80.000 zł 

6) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu gminy do łącznej kwoty 71.910 zł. 

§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela. 

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego. 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej 


Józef Pihan

 
informacje udostępnił:Marcin Cichowski
data udostępnienia: 2012-12-28 14:12:57
ostatnia modyfikacja: Marcin Cichowski 2012-12-28 14:12:57 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 zal8_uch190_2012
 zal7_uch190_2012
 zal6_uch190_2012
 zal5_uch190_2012
 zal4_uch190_2012
 zal3_uch190_2012
 zal2_uch190_2012
 zal1_uch190_2012
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 121708