Ulgi podatkowe
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek podatnika w zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać może dotyczyć:
-
odroczenia terminu płatności podatku bądź zaległości podatkowej
-
rozłożenia na raty podatku bądź zaległości podatkowej
-
umorzenia zaległości podatkowej
2. Załączniki: W przypadku umorzenia zaległości podatkowej:
-
Osoby fizyczne wypełniony formularz oświadczenia o stanie majątkowym i finansowym (formularz do pobrania) w sytuacji kiedy wnioskowana zaległość przekracza 100zł.
-
osoby prowadzące działalność gospodarczą wypełniony formularz oświadczenia o stanie majątkowym i finansowym (formularz do pobrania) w sytuacji kiedy wnioskowana zaległość przekracza 100 zł. Dodatkowo kserokopię zaświadczeń o otrzymanej pomocy de minimis bądź oświadczenie o nieuzyskaniu takiej pomocy w okresie roku bieżącego i 2 poprzednich lat. Dodatkowo wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc deminimis (Dz.U. Nr 2010.53.311).
-
osoby prawne dodatkowo przedkładają dokumenty finansowe: sprawozdanie finansowe, bilans za ostatni okres sprawozdawczy, specyfikację wymagalnych zobowiązań i należności, kopie deklaracji podatkowych, kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno-prawnych ( US, ZUS ), kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego, inne ( na żądanie organu podatkowego w trakcie postępowania podatkowego ).
W przypadku odroczenia terminu płatności podatku bądź zaległości podatkowej oraz rozłożenia na raty podatku bądź zaległości podatkowej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel Referat Budżetu i Finansów Złożenie dokumentów: Parter, pokój nr 2 Odbiór dokumentów: Piętro I, pokój nr 20, lub wysyłka pocztą - listem poleconym za dowodem doręczenia Godziny obsługi interesantów: poniedziałek-piatek 7:30-15:30
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 60 dni od dnia złożenia wniosku
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie decyzji w żądanej sprawie lub decyzja odmowna.
OPŁATY
Nie dotyczy
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
DODATKOWE INFORMACJE
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy – zgodnie z art. 140 Ordynacja podatkowa.
2. Złożony wniosek musi posiadać uzasadnienie żądania petenta. |