UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie dowodu osobistego (załącznik ) – SO 1-1 Wniosek o wydanie dowodu osobistego
Załączniki: -Dwa zdjęcia (z lewym półprofilem z widocznym uchem, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami) -Odpis skrócony aktu urodzenia przy pierwszym wyrabianiu dowodu osobistego lub małżeństwa po zmianie stanu cywilnego /oryginał/ -Dotychczasowy dowód osobisty
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel Referat Organizacyjno - Administracyjny Złożenie i Odbiór dokumentów: Parter, Pokój nr 4 Tel. (95) 7431405, e-mail: ewilud@trzciel.pl
Godziny obsługi interesantów: poniedziałe-piatek 7:30-15:30
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
1. Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek. 2. Dołącz do wniosku odpowiednie załączniki. 3. Złóż wniosek w pokoju nr 8. 4. Poczekaj na załatwienie sprawy. Pracownik poinformuje Cię o możliwości odebrania dokumentu.
OPŁATY Brak
TRYB ODWOŁAWCZY - Odwołanie od decyzji o odmowie wydania dowodu rozpatruje Wojewoda Lubuski - Odwołanie kieruje się do Wojewody Lubuskiego (ul. Jagielończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.) za pośrednictwem Burmistrza Trzciela - W terminie do 14 dni od dnia doręczenia decyzji
DODATKOWE INFORMACJE
- Odpisy aktów stanu cywilnego nie muszą być składane, jeżeli urodzenie lub małżeństwo zostało zarejestrowane w USC Trzciel - Dowód osobisty należy odebrać osobiście. - Wniosek o wymianę dowodu osobistego winien być złożony w terminie 14 dni od zmiany danych w dokumencie - Dowód osobisty podlega unieważnieniu w przypadku braku złożenia wniosku o wymianę w terminie 3 miesięcy od daty zmiany danych. - Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla małoletniego w wieku do 13 lat składają oboje rodzice lub opiekunowie prawni - Wniosek o wydanie dowodu dla małoletniego powyżej 13 lat składa jeden z rodziców - W przypadku braku wymaganej obecności jednego z rodziców niezbędne jest przedłożenie jego pisemnej zgody z poświadczoną własnoręcznością podpisu przez notariusza lub organ gminy. - Dodatkowych informacji udziela pracownik Referatu tel. (95) 7431409 - poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa - okazywany na żądanie organu, jeśli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby
PODSTAWA PRAWNA - Ustawa z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U.z 2006r Nr 139 poz.993 – tekst jednolity z późniejszymi zmianami) - § 1 do 35 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 06.02.2009r. W sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodu osobistego ( Dz. U. Z 2009r. Nr 47 poz. 384) -Art. 1 do 2 z dnia 9 stycznia 2009r. i zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U. z 2009r. Nr 39, poz. 306) |