ZGŁOSZENIE UTRATY DOWODU OSOBISTEGO
WYMAGANE DOKUMENTY
- Pisemne zawiadomienie o utracie dowodu osobistego, przedkładane osobiście
Załączniki:
- Inny posiadany dokument ze zdjęciem do ustalenia tożsamości
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel Referat Organizacyjno - Administracyjny Złożenie i Odbiór dokumentów: Parter, Pokój nr 4 Tel. (95) 7431405, e-mail: ewilud@trzciel.pl
Godziny obsługi interesantów: poniedziałe-piatek 7:30-15:30
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY niezwłocznie
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego
Unieważnienie dowodu w systemie wydawania dowodów osobistych
OPŁATY Brak
TRYB ODWOŁAWCZY Nie dotyczy
DODATKOWE INFORMACJE
- Utratę dowodu osobistego należy zgłosić osobiście, niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu w urzędzie gminy a za granicą w urzędzie konsularnym - Zaświadczenie o utracie dowodu ważne jest do czasu wydania nowego dowodu osobistego - W przypadku utraty dowodu należy niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu - W przypadku odnalezienia dowodu osobistego po zgłoszeniu jego utraty, należy niezwłocznie przekazać do gminy - Odnalezione dowody osobiste podlegają unieważnieniu - Nie ma możliwości cofnięcia czynności unieważnienia dowodu osobistego
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz.U.z 2006r. Nr 139, poz,993 ze zm.) |