close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  Urząd Miasta i Gminy w Trzcielu
Ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel
  
     szukaj
strona główna | moja sprawa| redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Uchwały 2009 rok:
Uchwała Nr XXXIV/261/09 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzciel na rok 2010
poka wszystkie dokumenty

Uchwała Nr  XXXIV/261/09

Rady Miejskiej w Trzcielu

z dnia 30 grudnia 2009 roku

 

w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy  Trzciel   na rok 2010

 

                Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4  i   pkt 9 lit. „d” i „i”  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591  z późniejszymi zmianami) art.94 ust. 1, art.211, art.212,  art.214 ust.1, art.215, art. 222 ust. 1 i 2 pkt.3,  art. art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art. 258 ust. 1 pkt.1,  art.264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 )  w związku z art. 121 ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające  ustawę o finansach publicznych (Dz.U. nr 157 poz.1241)   -   uchwala się, co następuje:

§ 1.  Określa  się dochody budżetu gminy w łącznej kwocie  17.060.333 zł, z tego :

a) dochody bieżące w kwocie              15.088.574 zł,

b) dochody majątkowe w kwocie          1.971.759 zł.

zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. 1.  Określa  się wydatki budżetu gminy  w łącznej kwocie             22.888.639 zł.

2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 14.850.135 zł, w tym na:

1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie  10.441.931   zł, z tego:

a)      na wynagrodzenia i składki od nich naliczone   w kwocie 6.927.590 zł,

b)      na wydatki związane  z realizacją  ich zadań statutowych w kwocie 3.514.341 zł,

2) dotacje na zadania bieżące w kwocie  788.190 zł,

3) świadczenia na rzecz osób fizycznych  w kwocie  3.338.014 zł,

4) wypłatę  z tytułu poręczeń  udzielonych przez  Gminę, przypadającą do spłaty w 2010 roku  w kwocie 20.000. zł,

5) obsługę długu  publicznego w kwocie 262.000   zł;

3. Wydatki budżetu  obejmują  wydatki majątkowe na łączną kwotę  8.038.504 zł, w tym:

   1)  na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 8.038.504 zł;  w tym:

        a) na programy finansowane  z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz innych środków niepodlegajacych zwrotowi, pochodzących z zagranicy, w łącznej kwocie  3.444.516 zł,

jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

4. Określa się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków  z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), a także z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 5.828.306 zł, sfinansowany  przychodami pochodzącymi z:

1) zaciągniętych kredytów,

2) zaciągniętych pożyczek,

§ 4 1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu  w  wysokości 8.692.152 zł.

2. Określa się łączną kwotę planowanych  rozchodów budżetu   w  wysokości 2.863.846 zł.

3.  Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:

1)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu  do kwoty 400.000 zł,

2)      finansowanie planowanego deficytu  do kwoty  7.260.417 zł,

3)      na wyprzedzające finansowanie działań  finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 1.431.735 zł.

§ 6. 1. Tworzy  się rezerwę ogólną w kwocie 60.000 zł.

          2. Tworzy  się rezerwę celową, na realizację na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego  w kwocie  5.000 zł.

§ 7. Plan dochodów i wydatków budżetu określa:

1)      dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  w kwocie  110.000 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  kwocie 82.115 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 27.885 zł,

2)       dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały  załącznikiem nr  5.

§ 8. Zestawienie planowanych kwota dotacji udzielanych z budżetu gminy zawiera  załącznik    nr  6 niniejszej uchwały.

§ 9. Określa się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 7.

§ 10. 1. Określa  się  wydatki na zadania inwestycyjne  zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem  nr  8.

2. Określa  się limity wydatków inwestycyjnych na lata 2010 - 2012  zgodnie z załączonym  do niniejszej uchwały załącznikiem nr 9.

       § 11. Ustala się łączną kwotę poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do kwoty 20.000 zł.

§ 12. Określa  się przychody i wydatki  Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem  nr  10.

  §  13. Upoważnia się Burmistrza do:

1)      dokonywania zmian w planie wydatków bieżących, w tym na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu,

2)      zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,

3)      lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

4)      zaciągania zobowiązań:

a)      na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków budżetu Unii Europejskiej oraz z niepodlegających zwrotowi  środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowski Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), a także z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, określone w załącznikach nr 9 i nr 3 niniejszej uchwały,

b)      z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i gdy termin zapłaty upływa   w 2011 roku do łącznej kwoty  200.000 zł .

5)     udzielania poręczeń  do kwoty 20.000 zł.

§  14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

 
informacje udostępnił:Marcin Cichowski
data udostępnienia: 2010-01-08 13:19:02
ostatnia modyfikacja: Marcin Cichowski 2010-01-08 13:19:02 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 zal10_uch261
 zal9_uch261
 zal8_uch261
 zal7_uch261
 zal6_uch261
 zal5_uch261
 zal4_uch261
 zal3_uch261
 zal2_uch261
 zal1_uch261
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 121682