Uchwała Nr XXXIV/261/09
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 30 grudnia 2009 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzciel na rok 2010
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. „d” i „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późniejszymi zmianami) art.94 ust. 1, art.211, art.212, art.214 ust.1, art.215, art. 222 ust. 1 i 2 pkt.3, art. art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art. 258 ust. 1 pkt.1, art.264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. nr 157 poz.1241) - uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się dochody budżetu gminy w łącznej kwocie 17.060.333 zł, z tego :
a) dochody bieżące w kwocie 15.088.574 zł,
b) dochody majątkowe w kwocie 1.971.759 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. 1. Określa się wydatki budżetu gminy w łącznej kwocie 22.888.639 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 14.850.135 zł, w tym na:
1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie 10.441.931 zł, z tego:
a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 6.927.590 zł,
b) na wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych w kwocie 3.514.341 zł,
2) dotacje na zadania bieżące w kwocie 788.190 zł,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 3.338.014 zł,
4) wypłatę z tytułu poręczeń udzielonych przez Gminę, przypadającą do spłaty w 2010 roku w kwocie 20.000. zł,
5) obsługę długu publicznego w kwocie 262.000 zł;
3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 8.038.504 zł, w tym:
1) na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 8.038.504 zł; w tym:
a) na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz innych środków niepodlegajacych zwrotowi, pochodzących z zagranicy, w łącznej kwocie 3.444.516 zł,
jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
4. Określa się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), a także z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 3. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 5.828.306 zł, sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
1) zaciągniętych kredytów,
2) zaciągniętych pożyczek,
§ 4 1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 8.692.152 zł.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 2.863.846 zł.
3. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 5. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu do kwoty 7.260.417 zł,
3) na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 1.431.735 zł.
§ 6. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 60.000 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową, na realizację na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 5.000 zł.
§ 7. Plan dochodów i wydatków budżetu określa:
1) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 110.000 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych kwocie 82.115 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 27.885 zł,
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 5.
§ 8. Zestawienie planowanych kwota dotacji udzielanych z budżetu gminy zawiera załącznik nr 6 niniejszej uchwały.
§ 9. Określa się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 7.
§ 10. 1. Określa się wydatki na zadania inwestycyjne zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 8.
2. Określa się limity wydatków inwestycyjnych na lata 2010 - 2012 zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 9.
§ 11. Ustala się łączną kwotę poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do kwoty 20.000 zł.
§ 12. Określa się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 10.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania zmian w planie wydatków bieżących, w tym na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu,
2) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków budżetu Unii Europejskiej oraz z niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowski Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), a także z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, określone w załącznikach nr 9 i nr 3 niniejszej uchwały,
b) z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i gdy termin zapłaty upływa w 2011 roku do łącznej kwoty 200.000 zł .
5) udzielania poręczeń do kwoty 20.000 zł.
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi. § 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego. |