Uchwała Nr XXX/216/05
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 29 grudnia 2005 rok
sprawie budżetu Miasta i Gminy w Trzcielu na 2006 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4, pkt.9 lit “d” oraz pkt.10, art.61, ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. Z 2001 roku Nr 142 poz.1591) oraz art.109 ust.1,2 pkt.1 i 2 lit.b, i ust.3, art.110 , art.112 ust. 2 pkt. 2 i 3, art.116 ust.1, art. , 124 ust.1 pkt. 1,2,3,4,4a,6,7,9,10 oraz ust. 2,3,4, art 128 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (t.j. z 2003 roku Dz.U. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami), Rada Miejska w Trzcielu uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Określa się prognozowane dochody budżetu na kwotę 11 220 713 zł.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje także:
a) dotacje na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw w kwocie 1 760 870 zł, określone w załączniku nr 3 do uchwały,
b) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 106 560 zł, określone w załączniku nr 4 do uchwały.
3. Prognozowane dochody budżetu według klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 1.
§ 2. 1. Określa się wydatki budżetu na kwotę 13 075 021 zł.
2. Z wydatków, o których mowa w ust.1 przeznacza się łącznie na
a) wydatki bieżące na kwotę 10 278 625 zł, w tym:
- kwotę 5 429 066 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń,
- kwotę 80 000 zł z przeznaczeniem na dotacje,
- kwotę 170 000 zł na wydatki związane z obsługą długu gminy
b) wydatki majątkowe w kwocie 2 796 396 zł,
c) wydatki do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy w kwocie 6 000 zł określone w załączniku nr 5 do uchwały.
3. Ogólna kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje także:
a) wydatki w kwocie 1 760 870 zł na realizacje zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw, określone w załączniku nr 3 do uchwały,
b) wydatki w kwocie 106 560 zł na realizacje zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, określone w załączniku nr 4 do uchwały.
4. Planowane wydatki budżetu według klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2.
§ 3. 1 Przychody budżetu z zaciągniętych kredytów i pożyczek ustala się w kwocie 2 569 868 zł, z tego:
a) 1 274 560 zł pożyczki z budżetu państwa na prefinansowanie programów i projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
b) 870 918zł pożyczki i kredyty na finansowanie udziału gminy na realizację programów i projektów ze środków Unii Europejskiej
c) pozostałe zadania inwestycyjne 424 390 zł.
2. Rozchody budżetu ustala się w kwocie 715 560 zł z przeznaczeniem na spłatę kredytów i pożyczek, które nastąpią z dochodów własnych.
3. Deficyt budżetu w kwocie 1 854 308 zł zostanie sfinansowany przychodami z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
4. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu określa załącznik nr 6 do uchwały.
§ 4. Tworzy się rezerwę ogólną na bieżące wydatki w wysokości 30 000 zł.
§ 5. Ustala się:
1) limit wydatków budżetu na wieloletnie programy inwestycyjne, w kwocie 2 302 396 zł określone w załączniku nr 7 do uchwały,
2) wydatki na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności określone w załączniku nr 8 do uchwały,
3) plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej określone załączniku nr 9 do uchwały.
§ 6. Upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami,
2) zaciągania długu oraz spłaty zobowiązań gminy.
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań , których suma nie może przekroczyć kwoty 400 000 zł,
4) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych w roku budżetowym do wysokości 200000 zł
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
|